Založ si blog

Ukážky z posledných hudobných aktivít

Keď v čase lží a hlúposti prestanú slová plniť svoju funkciu,
stále nám zostáva hudba na vyjadrenie našich emócií…

 

Ako iste mnohí viete, z hudobného života ma postupne určité kruhy vyradili a dobre sa postarali o to, aby som si už nikdy na veľkých pódiách nezahral. Veď kto by už riskoval povesť svojho podniku či festivalu. Dnes vám na to, aby vás vyškrtli zo zoznamu aktívnych hudobníkov stačí, že sa pár krát vyjadríte k politike alebo máte skrátka iný názor než majú „tí slušnejší.“ Pôvodne som chcel napísať rozsiahlejší blog aké to je, keď vás zo dňa na deň slovami Kafkovho Procesuvyčiarknu,“ ale asi by to bolo zbytočné.

Tí, ktorí sa na tom podujali sa iba ironicky pousmejú, a tí, ktorí to nezažili, aj tak neuveria. Mimochodom dnešná cenzúra funguje asi tak, že vás síce nikto nezakáže, ale prestanú vás volať na koncerty, prestanú o vás písať (a ak o vás písať budú tak iba v negatívnom kontexte), a tí istí, ktorí vás kedysi obdivovali, vás zo dňa na deň začnú zosmiešňovať a urážať. A tak sa stane, že z desiatok odohraných koncertov za rok bude jedna veľká nula. Prestanete existovať.

Dnes vám prinášam zoznam toho, čo som vytvoril za posledné roky svojej hudobnej kariéry. Už v časoch nemilosti… Snáď sa raz zmení táto chorá spoločenská atmosféra a snáď sa raz znovu vráti duch slobody do umeleckej sféry. Avšak neviem či sa toho dožijem.

 

PROJEKT MILOSLAV KOLLÁR & LUCAS PERNY

Tento projekt sme založili ešte v časoch pradávnych, keď na Slovensku vládla sloboda a hrávať mohli aj nepohodlní. Odohrali sme desiatky, ak nie stovku koncertov po celom Slovensku. Posledný hudobný projekt, ktorý sme vytvorili je táto experimentálna skladba. Zostala akosi nepochopená a Youtube ju ešte aj scenzuroval pre použitý hudobný klip. Tak som ju nahral znova aby ste si ju mohli vypočuť.

Miloslav naďalej hráva. Ak si ho chcete vypočuť, vydal aj sólové albumy, kde som mu aj zahosťoval. Pre istotu ma už ale neuviedol, aby mu to nepokazilo imidž, čo samozrejme chápem 🙂 Lebo čo keby sa náhodou niekomu z „liberálnej kaviarne“ tie bubny zapáčili a zistili, že ich hrá ten, ktorého treba zlikvidovať a vymazať z dejín? To by bolo hrozné…

A takto nejak znel stredovek v našom podaní…

A tento klip bol vytvorený len nedávno…

DILUSION

Pred viacerými rokmi som tiež skúšal s kapelou Dilusion. Takto nejak to hralo… Je veľká škoda, že sa kapela rozpadla…

FÉNIX

No a zahral som si aj s vynikajúcim spevákom, menovcom Karla Duchoňa, v skupine Fénix. Túto ľudovo-zábavovú kapelu som musel opustiť potom, čo som sa presťahoval na východ Slovenska.

SPONTÁNNE HOSŤOVANIE

Môj posledný „koncert“ bolo hosťovanie s kapelou Gipsy Saxo na spontánnej akcii v Prešove. Kamaráti zaznamenali túto skvelú atmosféru. V každom prípade, ak budete mať svadbu, oslavu, čokoľvek, kapelu odporúčam…

PERNY BROTHERS

No a aby tých žánrov nebolo málo, nedávno ste ma mohli vidieť na SENZI TV, kde som hosťoval do bratových ludoviek. Zo všetkého čo sme nahrali vyberám moje dve obľúbené: Čipkár a Mám ja orech. Brat pôsobí momentálne v projekte Hergottovci, čo je projekt synovca legendárneho Dušana Hergotta zo skupiny Senzi Senzus.

BUBENÍCKY DUETT

No a na záver takýto drum duett s bubeníčkou Denisou…

Poďakovanie Zuzane Kovačič Hanzelovej za propagáciu literárnych a kulturologických podujatí Matice slovenskej

03.05.2024

Keď vás roky RT-PS a média hlavného prúdu ignorujú je mimoriadne vzácna každá príležitosť na promovanie vašej činnosti. O to viac si človek váži, ak sa o nej dozvedia aj ľudia mimo vašej „bubliny“. Preto sa chcem verejne poďakovať populárnej žurnalistke, že si všimla plagáty z realizovaných podujatí Matice slovenskej v Bratislave, ktoré už tretí rok [...]

Kam kráčaš Európa – internet, marketing a smerovanie vysokoškolského vzdelávania v súčasnosti s Maticou (Gešper & Perný) a študentskou internátnou radou [report, video]

02.05.2024

Aby som nepísal sám o sebe 🙂 , uvádzam reportáž Martiny Matečkovej, riaditeľky Domu Matice slovenskej v Košiciach, ktorá bude čoskoro spoluautorkou novej knihy o bernolákovcoch. Pod článkom nájdete videá z podujatia. *** Literatúra, história a súčasné dianie – beseda pre študentov V priestoroch košických internátov na Medickej prebiehal 29.4.2024 podnetný večer [...]

Keďže jediná istota, ktorá nám ostáva, je smrť, radšej žime! Rozhovor s nositeľom svetovej Ceny za humanizmus a popredným slovenským kulturológom prof. Dalimírom Hajkom

26.04.2024

Profesor PhDr. Dalimír Hajko, DrSc., významný slovenský filozof, spisovateľ, literárny kritik, kulturológ, esejista, spisovateľ, pravidelne publikuje v Slovenských pohľadoch, Literárnom týždenníku, Filozofii a v mnohých ďalších periodikách, je autorom esejí, stoviek literárnych recenzií, vedeckých článkov a monografií. Získal Cenu Egona Erwina Kischa, Cenu Slovenských [...]

Russia Leningrad Siege

Rus s modro-žltými vlasmi, ktorého okradli a vybili mu zub, sa na polícii dozvedel, že v zákopoch má bozkávať rodnú zem

06.05.2024 08:00

Od vpádu na Ukrajinu vo februári 2022 sa súdy v Rusku doteraz zaoberali už viac ako deviatimi tisícami prípadov takzvanej diskreditácie armády.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Izraelská armáda začala evakuáciu časti Rafahu, píšu izraelské médiá

06.05.2024 07:36

Ide o opatrenie pred očakávanou inváziou.

vojna na Ukrajine, drony

ONLINE: Ukrajine nestačí 'aktívna obrana', varuje ISW

06.05.2024 06:45, aktualizované: 08:01

Ak bude mať Rusko počas celého roku 2024 v bojoch na Ukrajine celoplošnú iniciatívu, môže mu to priniesť viaceré výhody, upozorňuje ISW.

José Raúl Mulino

Voľby prezidenta Panamy vyhral spojenec odsúdeného exprezidenta

06.05.2024 06:41

Mulino sľúbil ďalšiu vlnu ekonomickej prosperity a tiež zastavenie migračnej vlny na hraniciach Panamy s Kolumbiou.

PhDr. Lukáš Perný, PhD.

...pravda je revolučná, pravda zvíťazí!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 250
Celková čítanosť: 816796x
Priemerná čítanosť článkov: 3267x

Kategórie