Založ si blog

Ukážky z posledných hudobných aktivít

Keď v čase lží a hlúposti prestanú slová plniť svoju funkciu,
stále nám zostáva hudba na vyjadrenie našich emócií…

 

Ako iste mnohí viete, z hudobného života ma postupne určité kruhy vyradili a dobre sa postarali o to, aby som si už nikdy na veľkých pódiách nezahral. Veď kto by už riskoval povesť svojho podniku či festivalu. Dnes vám na to, aby vás vyškrtli zo zoznamu aktívnych hudobníkov stačí, že sa pár krát vyjadríte k politike alebo máte skrátka iný názor než majú „tí slušnejší.“ Pôvodne som chcel napísať rozsiahlejší blog aké to je, keď vás zo dňa na deň slovami Kafkovho Procesuvyčiarknu,“ ale asi by to bolo zbytočné.

Tí, ktorí sa na tom podujali sa iba ironicky pousmejú, a tí, ktorí to nezažili, aj tak neuveria. Mimochodom dnešná cenzúra funguje asi tak, že vás síce nikto nezakáže, ale prestanú vás volať na koncerty, prestanú o vás písať (a ak o vás písať budú tak iba v negatívnom kontexte), a tí istí, ktorí vás kedysi obdivovali, vás zo dňa na deň začnú zosmiešňovať a urážať. A tak sa stane, že z desiatok odohraných koncertov za rok bude jedna veľká nula. Prestanete existovať.

Dnes vám prinášam zoznam toho, čo som vytvoril za posledné roky svojej hudobnej kariéry. Už v časoch nemilosti… Snáď sa raz zmení táto chorá spoločenská atmosféra a snáď sa raz znovu vráti duch slobody do umeleckej sféry. Avšak neviem či sa toho dožijem.

 

PROJEKT MILOSLAV KOLLÁR & LUCAS PERNY

Tento projekt sme založili ešte v časoch pradávnych, keď na Slovensku vládla sloboda a hrávať mohli aj nepohodlní. Odohrali sme desiatky, ak nie stovku koncertov po celom Slovensku. Posledný hudobný projekt, ktorý sme vytvorili je táto experimentálna skladba. Zostala akosi nepochopená a Youtube ju ešte aj scenzuroval pre použitý hudobný klip. Tak som ju nahral znova aby ste si ju mohli vypočuť.

Miloslav naďalej hráva. Ak si ho chcete vypočuť, vydal aj sólové albumy, kde som mu aj zahosťoval. Pre istotu ma už ale neuviedol, aby mu to nepokazilo imidž, čo samozrejme chápem 🙂 Lebo čo keby sa náhodou niekomu z „liberálnej kaviarne“ tie bubny zapáčili a zistili, že ich hrá ten, ktorého treba zlikvidovať a vymazať z dejín? To by bolo hrozné…

A takto nejak znel stredovek v našom podaní…

A tento klip bol vytvorený len nedávno…

DILUSION

Pred viacerými rokmi som tiež skúšal s kapelou Dilusion. Takto nejak to hralo… Je veľká škoda, že sa kapela rozpadla…

FÉNIX

No a zahral som si aj s vynikajúcim spevákom, menovcom Karla Duchoňa, v skupine Fénix. Túto ľudovo-zábavovú kapelu som musel opustiť potom, čo som sa presťahoval na východ Slovenska.

SPONTÁNNE HOSŤOVANIE

Môj posledný „koncert“ bolo hosťovanie s kapelou Gipsy Saxo na spontánnej akcii v Prešove. Kamaráti zaznamenali túto skvelú atmosféru. V každom prípade, ak budete mať svadbu, oslavu, čokoľvek, kapelu odporúčam…

PERNY BROTHERS

No a aby tých žánrov nebolo málo, nedávno ste ma mohli vidieť na SENZI TV, kde som hosťoval do bratových ludoviek. Zo všetkého čo sme nahrali vyberám moje dve obľúbené: Čipkár a Mám ja orech. Brat pôsobí momentálne v projekte Hergottovci, čo je projekt synovca legendárneho Dušana Hergotta zo skupiny Senzi Senzus.

BUBENÍCKY DUETT

No a na záver takýto drum duett s bubeníčkou Denisou…

Slovenské pohľady majú vlastnú stránku

17.04.2024

Stránka Slovenských pohľadov, ktorá bola nedávno vytvorená za účelom popularizácie tohto, mimochodom, najstaršieho slovenského kultúrneho periodika, je od včerajšku vyplnená novým a zaujímavým obsahom od popredných slovenských spisovateľov z kruhu Spolku slovenských spisovateľov či vedeckého piliera Matice slovenskej. Od nového roka 2024 redakcia Slovenských pohľadov [...]

Film, ktorý nemá vo svete obdobu a jeho vizionárske posolstvo (60 rokov od premiéry filmu Limonádový Joe ako bravúrnej kritiky marketingu)

12.04.2024

Išlo o vôbec prvý československý film, ktorý sa uchádzal o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film, v kinách si ho pozrelo 4 556 352, bol ocenený Striebornou mušľou na XII. MFF v San Sebastiane a získal cenu Sfinga za rolu zloducha Horáca na festivale v Paname. V roku 1964 vznikla v Československu satirická westernová paródia z pera Oldřicha Lipského a [...]

​Vivat Pellegrini! Povolebná esej a gratulácia novému prezidentovi Slovenskej republiky

07.04.2024

„Urobím všetko preto… a nech si o tom hovorí kto chce, čo chce… aby Slovensko stálo na strane mieru… a nie na strane vojny. Budem prezidentom všetkých občanov Slovenskej republiky. Slovenská republika a jej záujmy budú u mňa na prvom mieste.“ – Peter Pellegrini Išlo o mimoriadne dôležité voľby, ktoré boli zároveň prieskumom o súčasnom politickom [...]

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Ukrajina, Charkov

Dokážu zastaviť Rusov? Západné zbrane prídu, ale Ukrajincom chýbajú vojaci, obávajú sa experti

24.04.2024 06:00

Prichádza západná vojenská pomoc pre Ukrajinu neskoro? Rusko dokázalo za posledné mesiace na bojisko posielať stále viac mužov.

Saleziáni, majstrovstvá Slovenska, hokejbal, kategória U15, Nová Dubnica, mReportér

Aj kresťania sa vedia zabávať. Po omši to roztočili s hokejkami na ihrisku

24.04.2024 05:00

Zábery z vydarenej akcie zachytil mReportér Daniel Imriška.

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

PhDr. Lukáš Perný, PhD.

...pravda je revolučná, pravda zvíťazí!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 246
Celková čítanosť: 807315x
Priemerná čítanosť článkov: 3282x

Kategórie