Založ si blog

Facebook vás môže na konkrétnu mailovú adresu vymazať navždy

JE MOŽNÉ VÁS ZABLOKOVAŤ NA VAŠU E-MAILOVÚ ADRESU NENÁVRATNE?

Nedávno som zverejnil článok o tom ako korporácia Facebook blokuje ľudí.

Urobil som ešte jeden experiment. Založil som si druhé konto iba preto, aby som bol v kontakte s blízkymi. Pridal som si asi 15 ľudí s ktorými pravidelne komunikujem. Načas nebol problém. Prešlo pár dní a Facebook pýtal overenie. Nuž, tak som poslal overenie z mailu. Prebehlo ďalších pár dní a tento krát prišla tzv. bezpečnostná kontrola. Facebook mi dával otázky, kde vidím na obrázkoch semafóry a autobusy. Všetko som zaklikal a na záver odo mňa vypýtal „pre moju bezpečnosť“ osobné údaje. Následne sa mi ukázalo, že účet nemôžem používať a že pre bezpečnosť komunity ho preverujú. O deň neskôr sa objavila fakt ironická správa: „Neuniklo nám, že máte problémy s prihlásením sa k účtu.“ Na mojej tvári zažiaril opäť ironický úsmev. A pod tým napísané, prihláste sa jedným kliknutím. Hovorím si fajn, kliknem.

A po kliknutí sa opäť objavilo: účet nemôžete používať. Prešiel ďalší deň a zobrazila sa elegantná tabuľka účet bol zablokovaný. Po pokuse registrovať účet znova mi bolo oznámené, že účet na túto mailovú adresu už nemôžem obnoviť, čiže je doživotne bloknutý.  

Podotýkam, že prostredníctvom tohto účtu som žiadny komentár, ktorý by mohol byť v rozpore s pravidlami komunity nenapísal, resp. nenapísal som takmer žiadny komentár okrem jedného jediného, kde som odpovedal kamarátke.

PREČO SA S TÝM ZAOBERÁM?
Ak mám byť úprimný, naučil som sa bez Facebooku žiť a je to oveľa pokojnejší život. Urobil som obrovský kus práce na svojich knihách a mám viac času na editovanie našej revue. Tento problém však neberiem osobne. Chcem poukázať na to, že ak by sa to stalo vám, mali by ste byť pripravení a mať alternatívne kontakty na ľudí, s ktorými komunikujete. Pretože sa vám môže stať, že niekto nevie o tom, že vás zablokovali a nebudete mať možnosť mu to ani vysvetliť. Urazí sa na vás, že mu neodpovedáte (čo sa stalo aj mne) a podobne.

Čiže sumárum: Budujte si alternatívnu databázu svojich kontaktov. Bol som bloknutý bez udania dôvodu. A tak jedinú možnosť, ktorú mi Facebook šľachetne ponúkol bolo stiahnuť osobné data, ktoré odtiaľ síce nikdy nezmiznú, no mám právo si ich aspoň stiahnuť. A teraz si predstavte, že by som bol hypoteticky v ohrození života alebo by niekto odo mňa potreboval súrnu pomoc a Facebook by bol jediný kontakt, ktorý by na mňa mal (ak by napríklad išlo o život), teda nemal by ani moje telefónne číslo, ani mail a nevedel by o tom, že som na oboch kontách zablokovaný.

 

CENZÚRA JE ZNAK, ŽE IM TEČIE DO TOPÁNOK

Otroci vo svojich okovách strácajú všetko, dokonca i prianie,
aby sa z nich vyslobodili. M i l u j ú svoje poddanstvo tak,
ako Oddyseoví druhovia milovali s v o j u zvieraciu podobu.
Prvých otrokov stvorila moc zbabelosť ich otroctvo predĺžila.
Jean-Jacques Rousseau, Du contrat social, 1762

Orwellov román 1984 hovorí o akomsi Veľkom bratovi. Nuž povedzte mi, kto sedí na druhej strane centrály Facebook? Kto vám dáva 30 dňový zákaz komentovania a komunikovania s vašimi priateľmi? Poznáte ho? Vidíte ho? Nie… Orwellov román architekti Facebooku pochopili ako návod. Ale mám pre vás dobrú správu. Facebook zablokuje jedného, dvoch, 10, 100 a 1000, kedy to skončí? Myslia si, že sa proti ich fanatickej politickej korektnosti na jednej strane a na strane druhej bezhraničnom tolerovaní nenávisti, nezdvihne vlna odporu?

Je čas Facebook postupne obmedzovať a využívať alternatívne platformy ako je napríklad VK.com, kde ma samozrejme nájdete. Tu je link: https://vk.com/id352036096

V prípade vašich skúseností s blokovaním ma môžete kontaktovať na môj e-mail lucasperny at gmail.com

Slovenské pohľady majú vlastnú stránku

17.04.2024

Stránka Slovenských pohľadov, ktorá bola nedávno vytvorená za účelom popularizácie tohto, mimochodom, najstaršieho slovenského kultúrneho periodika, je od včerajšku vyplnená novým a zaujímavým obsahom od popredných slovenských spisovateľov z kruhu Spolku slovenských spisovateľov či vedeckého piliera Matice slovenskej. Od nového roka 2024 redakcia Slovenských pohľadov [...]

Film, ktorý nemá vo svete obdobu a jeho vizionárske posolstvo (60 rokov od premiéry filmu Limonádový Joe ako bravúrnej kritiky marketingu)

12.04.2024

Išlo o vôbec prvý československý film, ktorý sa uchádzal o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film, v kinách si ho pozrelo 4 556 352, bol ocenený Striebornou mušľou na XII. MFF v San Sebastiane a získal cenu Sfinga za rolu zloducha Horáca na festivale v Paname. V roku 1964 vznikla v Československu satirická westernová paródia z pera Oldřicha Lipského a [...]

​Vivat Pellegrini! Povolebná esej a gratulácia novému prezidentovi Slovenskej republiky

07.04.2024

„Urobím všetko preto… a nech si o tom hovorí kto chce, čo chce… aby Slovensko stálo na strane mieru… a nie na strane vojny. Budem prezidentom všetkých občanov Slovenskej republiky. Slovenská republika a jej záujmy budú u mňa na prvom mieste.“ – Peter Pellegrini Išlo o mimoriadne dôležité voľby, ktoré boli zároveň prieskumom o súčasnom politickom [...]

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

Russia Ukraine War Struggling Farmer

Zelenskyj umožňuje stíhať veľkých gaunerov. Ministra podozrievajú, že okradol štát o hektáre pôdy

23.04.2024 12:18

Skupina organizovaného zločinu na čele so šéfom vládneho agrorezortu podľa vyšetrovateľov ukradla pozemky v celkovej hodnote 6,85 milióna eur.

Súdna rada

Súdna rada je aktuálne v kompletnom zložení, budúce nominácie nebude komentovať

23.04.2024 12:01

Dvaja z aktuálnych členov súdnej rady, ktorých v minulosti zvolila do funkcie NR SR, však budú túto stredu vypočutí pred ústavnoprávnym výborom.

PhDr. Lukáš Perný, PhD.

...pravda je revolučná, pravda zvíťazí!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 246
Celková čítanosť: 807075x
Priemerná čítanosť článkov: 3281x

Kategórie